30 octombrie 2014

Visul american

Călătorește. Vezi locuri noi. Este esențial să vezi cât mai multă lume. Cât mai mulți oameni frumoși. Eu tot timpul am spus că trebuie să mergi să vezi cât mai multe locuri, cât mai mulți oameni, chiar dacă trebuie să stai cu aceștia într-un autobuz ca sardinele, chiar dacă îi cunoști într-o tabără sau la locul de muncă. Fii deschis și implică-te. În orice. Totul este în avantajul tău. Știți că, așa cum un pui de leu trebuie să mănânce cel puțin o dată de pe urma muncii de la o vârstă fragedă și cum în India oamenii se rostogolesc măcar o dată în viață peste resturile de mâncare, așa ar trebui și voi să alegeți. Să mergeți cu programul Work and Travel în America. Tot o dată-n viață, ca să vedeți câte beneficii aveți. Cât de apreciați puteți să fiți.

Poate că o să vă rostogoliți și voi peste resturile de mâncare - obicei vechi de aproape 400 de ani - ca toate necazurile să dispară. Am citit că indienii fac acest lucru ca să îndepărteze și bolile. Ar fi un exercițiu foarte bun înainte să plecați cu Work and Travel și CND Turism – Vacanțe Speciale. Oricât de adevărat este acest ritual sunt convins că nu aveți nevoie de el ca să reușiți să strângeți ceva bani, să vă distrați și să mai vizitați și locurile celebre din America.

Și chiar nu este momentul să fii modest. Ești tânăr. De ce să nu participi la un program Work and Travel? Este momentul să lași filmele americane. Încearcă ce vezi când te uiți la ele și în realitate. Te așteaptă sute de kilometri de mers fie cu picioarele, fie cu un mijloc de transport. America pentru că este țara tuturor posibilităților. Că nu vrei să fii unul dintre cei care dorm toată viața. Îți bagi mințile-n cap, după cum ne spun părinții, și-ți dai seama că America nu este un vis. America este o realitate pe care poți s-o atingi. Cum? Simplu, Work and Travel în America.





AMERICA, O REALITATE


Ca student trebuie să fii unul din aceia care sunt la zi, să ai cel mult 29 de ani și să poți să porți o discuție cu acei oameni frumoși din America în engleză. Și dacă tot vorbesc despre studenți și cât de drăguț este să mergi în țara tuturor posibilităților, vreau să vă spun și despre experiența unui prieten drag mie, Ștefan. Student în al doilea an, la Facultatea de Economie și Administarea Afacerilor a Universității din Craiova, acesta a zis să plece într-un oraș care să nu e chiar atât de aglomerat. În Williamsburg, Brooklyn.

A stat patru luni. Nu mai avea vreo experiență într-un job work and travel. „prima săptămână a fost dificilă pentru că nu eram obișnuit să muncesc 8 ore pe zi și mai era și fusul orar diferit.”, îmi spune Ștefan. Treptat, s-a acomodat și, mai mult decât atât, i s-a părut chiar ușor. Gesticulând cu mâinile îmi zice că a lucrat ca housekeeper, om de serviciu pentru curățenia generală într-un restaurant. Îmi dă de înțeles că ăsta nu-i singurul lui job. Aflu după aceea că, într-adevăr, programul flexibil i-a permis să mai aibă încă un job, dar spre sfârșitul șederii. „Lucram doar când aveam zilele libere la primul job”, adaugă el gesticulând din nou din mâini.

La un moment dat, l-am întrerupt și i-am zis „omule, ai fost în America să muncești. Ok, am înțeles, dar sunt sigur că nu ai lucrat precum un robot. Răspunsul lui nu a întârziat să apară. Îl știam că este harnic. Știam că-i place frumosul. „Când nu lucram, mă plimbam prin mall. Ieșeam cu prietenii la petreceri”. Mi-a spus că a mers foarte mult pe jos, că a văzut destinații turistice. A vrut să cunoască bine orașul. A avut timp și să bea. Să meargă să vadă oceanul. Să bage-n seamă și Virginia Beach. De câteva ori chiar. Pentru el a fost o experiență de neuitat. Mi-a mai spus că și americanii știu să se distreze. Și să bea. Mult. Și să danseze. Și în ce fel. O țară, zice el, în care nu ți-e frică și rușine să-ți spui părerea. Cel mai mare regret este că n-a reușit să stea mai mult.

Dar o să întrebe să vadă dacă mai poate să plece că i-a ajuns tare mult la inimă toată experiența cu Work and Travel. Ștefan mi-a spus, cu pumnul tare strâns că, dacă o să se întoarcă măcar pentru încă patru luni, de data asta o să viziteze autostrada care traversează Florida, pentru că sunt multe avantaje work and travel. Ba mai mult, mi-a recomandat să spun tuturor cu care vorbesc că dacă ajungeți acolo trebuie neapărat să vedeți Valea Focului din Nevada și Byway 163 din Arizona.



Nu trebuie să uitați că trebuie să încercați cea mai picantă mâncare pe care o au americanii. Că trebuie să faceți o dedicație radio cuiva și să te asiguri că o aude. Tu, din America și respectivul sau respectiva, din România. Încearcă sporturile extreme! Că dacă nici americanii nu știu ce-i ăla sport extrem, atunci cine mai știe. Mănâncă în Boston ce mănâncă și ei. Cât mai multe feluri. Și cât mai ciudate. Broaște? Scorpioni? Gustă! Nu uita nici de fructele de acolo. Fă o schimbare de look. Tunde-te scurt!

Mergi cu mijloacele de transport din Los Angeles pe care americanii le folosesc. Scutere, cai, avioane? Vezi cum îți faci loc în Dallas cu coatele, că de asta ești român și încearcă! Că tot vă scriam mai sus cum s-a distrat Ștefan, încercați și cele mai ciudate băuturi pe care le au americanii. Mie mi-ar plăcea tare mult să merg și cu balonul de aer cald. Aș vrea să râd câteva minute continuu în Las Vegas și să am senzația că nu mă mai opresc. Vă spuneam acum două luni că am dormit cu cortul. Ei bine, dacă mergi în New York, trebuie neapărat să te îmbeți ca să ai o mahmureală de aia cruntă rău de tot și când te trezești să vezi că ai dormit sub cer. Ieși cu cineva din Detroit despre care nu știi nimic.

Dansează de parcă nu te-ar vedea nimeni, chiar dacă toți se holbează. Urcă-te în autobuz în Pheonix, pe o rută necunoscută și redescoperă orașul. Mergi la festivalurile de muzică din San Antonio că au destule. Stai o zi - două fără telefonul ăla mobil. Sau fără internet. Ștefan zicea că a fost la ocean. Păi și ce, tu nu te duci? Du-te și fă și scuba diving! Trăiește o zi în Washington cu 0 lei. Ia vezi, cum e? Te-ai gândit să-i cumperi unui prieten un lucru pe care și l-a dorit întotdeauna, dar nu și l-a cumpărat nici până acum?

Cumpără din banii pe care i-ai câștigat. Gândește-te bine și urmează-ți your dream job. Și atunci când vrei să mergi acasă și ești în aeroport, cu bagajele alea multe făcute, vezi ce oferte găsești și acolo unde pică ochiul, mergi! Urcă-te în avion! Fă o listă cu cel puțin 50 de lucruri pe care vrei să le faci atunci când ajungi cu CND Turism – Vacanțe Speciale și Work and Travel în America. Ți-ai făcut?

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2014.

3 comentarii:

  1. Interesant articol! Dar....

    1. Housekeeper nu inseamna a face curatenie intr-un restaurant, ci intr-un hotel. Eu am fost housekeeper intr-un resort. Si e un job al naibii de greu! :)
    2. Williamsburg, Brooklyn nu este un oras, ci un cartier din orasul New York. :D Eu am fost pe langa... in Queens si Manhattan. :)
    3. Experienta asta te cam face sa lucrezi ca un robot, sa stii. Adica daca iti doresti sa faci banuti pentru a vizita, chiar trebuie sa devii robotel. Pe langa asta, eu aveam o singura zi libera pe saptamana. :))
    4. Nu iti recomand sa iesi cu cineva din Detroit, despre care tu nu stii nimic! Aia se cam impusca pe strada prin Detroit. Da-ti seama daca dai peste un astfel de om, iar tu vrei sa iti petreci timpul cu el. :))
    5. Este imposibil sa stai in Washington D.C. cu 0 dolari. Ala e unul dintre cele mai scumpe orase, mai ales ca-i capitala. Pai mori de foame, daca te duci fara bani acolo. :))
    6. Iti doresc sa experimentezi si tu treaba asta. America e fooooaaaaarte tare si chiar merita sa pleci cu programul Work and Travel. Eu nu am fost cu CND Turism, dar am auzit ca si ei sunt profi.

    Byeeee! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțam de corectări și de sfaturi!

      1. Sunt sigur că este greu, dar își are și jobul ăsta farmecul lui.
      2. La cum arată, în comparație cu vreun oraș din România, ai putea să bagi mâna-n foc că ar fi oraș. Însă, like you say, este un cartier.
      3. Bănuiesc că e bună și o zi pe săptămână. Iar programul este, poate, flexibil.
      4. Niciodată să nu spui niciodată! De ce nu?
      5. Uite, exact asta este provocarea - trăiește o zi fără niciun ban în D.C.
      6. Nici nu mă îndoiesc că nu-i frumoasă. O să iau în calcul ce mi-au spus!

      Ștergere