20 martie 2015

BubbleDOT sau ce ne mai trece prin cap

Ce o să citiți mai jos este, de fapt, ideea mea, dar ai mei m-au ajutat să o punem la punct. Și totul a început acum două seri când stăteam liniștit în pat și mă jucam pe tabletă. Și o tot auzeam pe maică-mea că trecea pe hol și, deși aveam ușa închisă, tot auzeam ce spunea. Și cu o vorbă de la ea, cu una de la tati, am zis să-i strâng la bucătărie, în jurul mesei ca atunci când mâncăm și să ne concentrăm puțin că avem o chestie mișto de făcut. 

Le-am spus că vreau să facem o listă cu ce lucruri trebuie făcute în casă. Sau mai bine zis, cu lucrurile pe care să le facă altcineva în cazul în care noi nu mai avem timp suficient. Și asta mi-a fost că mami deja a început să enumere niște lucruri atât de repede încât în mintea mea deja era un ghiveci din care nu mai înțelesesem o vorbă. Am luat-o pe rând și lent și am făcut o listă. Ea vrea ca atunci când face curățenie la bucătărie să fie cineva care să ude florile, atunci când nu suntem noi acasă. 

Și suntem cam tot timpul plecați. Dacă nu ar avea libere, ne intersectăm doar seară, după 21. Așa că, după flori, că sunt atât de multe încât eu nu le mai suport, urmează partea cu pâinea. Că dacă ar fi cineva care să facă pâine, ar scuti mai mulți bani. Și da, aici are dreptate. Dacă cumperi un sac de făină pe lună, economisești mult mai mult decât dacă cumperi pâine de la magazin în fiecare zi. Și ar mai vrea și pe cineva care atunci când se apucă să dea cu aspiratorul să ducă gunoiul.

Sursă foto: planetminecraft.com


Hai că n-a fost așa mare. După, tati. El avea, în comparație cu mami, alte griji, alte preocupări. Cum ar fi: lui cine îi mai spune codul biletului de la pariuri atunci când este singur acasă? Și nu, nu este lene, se numește probleme cu ochii. Și-a luat, într-un final și ochelari, dar se încăpățânează să nu-i poarte. În plus, când trebuie să plece la serviciu tura a doua, nu prea mai are timp să-și facă vreun bilet. Așa că, nu i-ar strica să fie cineva care să-i facă biletul de acasă, să-i spună codul la final și după aceea el doar să-l bage la o casă de pariuri. Per total, el are nevoie de cineva pe partea pariurilor. Așa că, un magazin online sigur ne-ar ajuta cu treaba asta.

Și mai vin și eu, că nu pot să mă las. Nu am așa multe pretenții. Doar că mi-ar trebui cineva care să facă setările alea la mașina de spălat și doar să apese pe câteva butoane. Nu știu de ce, dar la mașina de spălat nu mă pricep de niciun fel. Am încercat de atâtea ori să dau la temperatura corespunzătoare, să apăs pe butonul cutare, dar mereu uit. Plus că, aș mai avea nevoie de cineva care să-mi pună mâncarea la încălzit.

Aici sufăr cel mai mult. Așa cum spuneai și tu, A., trebuie să mai las câteva minute treburile pe care le fac la laptop și să mă duc să-mi fac de mâncare sau în multe cazuri, să-mi încălzesc mâncarea. Dar acum am stat și m-am gândit, de ce să nu fac și treburile de la laptop și să am și masa încălzită după ce termin lucrul? Și când trebuie să mă ajute pe mine ar trebui să arate ca în imaginea de mai jos. Mă mai gândesc la culoare. Cred că în loc de roșu i-ar sta mai bine în albastru, nu de alta, dar îmi place mai mult albastru.

Sursă foto: disney.wikia.com


Și pentru asta ne-am gândit că ne trebuie un Socol mai electronic. Dar mai uman. Și mai prietenos. Care să ducă puțin spre Baymax. Un Socol care să facă tot ce am spus eu mai sus. Trebuie doar să fie acasă să poată să le facă pe toate cele vrute de noi și nu numai, pentru că pe soră-mea nu am mai pus-o pe listă pentru că era plecată afară. Și așa credem că sunt destule chestii la noi. Și pentru început, acest Socol eletronic trebuie să aibă piese intel la câte pretenții avem noi. O să-l facem cu ajutorul unor prieteni care sunt licențiați la Robotică și cam știu cum merge treaba. 

Procesorul ca procesorul, dar trebuie să-i punem și un hard-disk destul de mare pentru că la câte comenzi vrem noi să facă o să aibă nevoie de ceva mare. Și ne-am uitat peste aceste oferte HDD care ne-au cam plăcut, că este și ieftin și bun. Și mai vin și la recomandarea unuia dintre cei care o să ne ajute să facem un Socol electronic. Vă spuneam că vrem un procesor Intel pentru că astea sunt cele mai rezistente și pentru că vrem să îl ținem cât mai mult. Frecvența acestuia trebuie să fie de minim 2.500 Mhz, așa că tot ce sare și peste 2.700 sunt foarte buni. 



O să-i punem și o rețea integrată, cu video și audio integrat. Asta pentru că pe viitor poate mai umblăm la el și îl facem să ne mai pună poate un clip sau o melodie în timp ce, spre exemplu, mami face de mâncare. Și pentru că avem nevoie de un Socol care să meargă brici, trebuie să îi punem 8GB RAM că nu-l vrem lent. Să fie DDR3, că tot sunt cei mai căutați. 

Și pentru că cea mai importantă este memoria așa cum vă spuneam mai sus, trebuie să ne concentrăm pe un SSD. Intel 530 care vine cu o memorie de 180 GB, suficienți cât să stocheze tot ce vrem noi. Alegem SSD pentru că este mai rapid decât orice hard-disk obișnuit. Spuneam că nu vrem un Socol electronic lent, ci unul care să țină pasul cu noi. Deci, viteza unui SSD este de aproape 100 de ori mai mare decât orice hard-disk iar asta ne oferă un mare plus. Și mai are și o viteză maximă de citire de 540 MB/s.



Mai mult decât atât, un SSD este mult mai ok și din punct de vedere al zgomotului. Vrem să avem pe cineva care să-și facă treabă în liniște, fără prea mult zgomot. Și care durează mai mult. Așa că, un SSD va ține mai mult decât orice hard și asta va face să folosim roboțelul mai mult timp. Că SSD-ul consumă între 40 și 60% mai puțină energie decât rivalul său cred că știați.

Așa că, vrem un Socol electronic care să fie silențios, care să proceseze toate datele în cel mai scurt timp și, de ce nu, care să consume cât mai puțină energie. Care să o ajute pe mama de fiecare dată când face pâine, curățenie sau când vrea să ude florile. Care să-l ajute pe tata cu biletele lui la pariuri. Și pe mine, bineînțeles, să mă ajute să economisesc timp fie prin spălatul la mașină sau încălzitul mâncării. Hai că se poate. Și ca să-i punem și un prenume, BubleDOT sună bine?

Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2015.

7 comentarii:

  1. Vreau si eu o bucata! Pe al meu tre sa.l cheme Pavel nu? ;) Si da... poate sa fie TOT albastru! ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dan, facem, facem şi pentru tine.
      Important e să ne descurcăm la treburile din casă.

      Ștergere
    2. Şi da, vine botezat aşa cum vrea proprietarul!

      Ștergere
  2. Ce interesant, cred ca oricine ar avea nevoie de un asa gadget. Mediadot.RETINUT!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur să văd că este un roboţel de care mai toată lumea are nevoie.

      Ștergere