26 octombrie 2015

Cu sau fără cauciuc?

Și pentru că sunt provocat și de această dată, răspund, ca de obicei, cu mare drag. N-aș vrea să vă plictisesc prea tare cu articolul, de aceea, o să trec la începutul acestui articol câteva informații pe care unii poate le știți, alții nu prea și o să le vreți să le aflați.

Așa cum spune și titlu, sunt puțin în dubii. Însă, după ce intru pe internet să fac o documentare, trag concluzia că vreau să fie „cu cauciuc”. Sunt mereu într-o schimbare pe care, uneori, nici noi nu o înțelegem. Și dacă eu n-am înțeles până acum ce este cauciucul și ce face el, m-am documentat și vă spun și vouă: 


DE ȘTIUT

- „Cauciucul este un termen general care definește polimeri elastici din gumă, poate fi de origine naturală, sau cauciucul sintetic obținut din izopren, acesta din urmă este o formă mai pură omogenă și cheltuielile de obținere sunt mai reduse decât cele ale cauciucului natural. Utilizarea principală a cauciucului sintetic este pentru fabricarea anvelopelor, sau ca înlocuitor al cauciucului natural care se obține din latexul de rășină produs de arborele de cauciuc (Hevea brasiliensis).”, conform Wikipedia.

- Tot pe Wikipedia aflu că între 1735 - 1744, Charles Marie de La Condamine, un explorator, merge într-o expediție de nivel științific în Peru. Iar în 1744, în zona Amazonului, acesta face o descoperire: arborele de cauciuc. Mai mult decât atât, pentru că mulți șoferi o să facă legătura cu numele care urmează, Charles Goodyear a descoperit fără voia lui vulcanizarea. De aici și cauciucurile făcute de cei de la Goodyear.


 

O LUME PREGĂTITĂ SĂ SPARGĂ MERE ANAPODA


Nici nu ai idee cât de multe lucruri poți să afli cu internetul ăsta. Și pentru că am intrat puțin și ne-am documentat aș vrea să vă spun de pe acum concluzia mea: lumea n-ar mai arăta ca o lumea a mea. Spun acest lucru pentru că fiecare descoperire pe care fiecare persoană de pe această planetă a făcut-o este mai mult decât importantă. Știți, este ca atunci când vrei să construiești o casă. Pui fiecare cărămidă într-o ordine. Totul disciplinat și la locul lui. Așa-mi place să cred că este lumea mea. 

Și ea include și descoperirea cauciucului. Sunt convins că acesta a fost descoperit atunci când trebuia. Îmi place să cred că oamenii fac ce trebuie. Astfel, dacă n-ar mai exista vreun element din ceea ce am spus mai sus, pur și simplu nu pot să concep o lume fără acel obiect. Și aici vorbesc de cauciuc. 

AVANTAJE SAU DEZAVANTAJE?

Nici nu-mi trece prin cap că aș putea să rămân fără cureaua de la pantaloni. Sau că nu o să mai am începând din acest moment roți la mașină. Sau că dacă mama vrea să spele mâine geamurile cu mănușile din cauciuc aceasta nu o să mai poată face nimic. Sau că nepotul meu nu o să mai poată să se joace cu jucăriile din cauciuc pentru că are o groază de lucruri din cauciuc cu care se joacă. 

Este și cazul mingii de fotbal. Sau cizmele. Sigur am un cititor pe aici care a fost la Electric Castle iar cizmele l-au salvat să nu intre până la gât în nămolul de acolo. Sau altul care folosește benzi transportoare de uz general



Ești elev? Sigur ai apelat cel puțin o dată la guma din penar pentru a șterge ce ai greșit. A, stai, nu doar o dată. Și, iată, doar câteva exemple de care nu ne putem lipsi. Fără cauciuc? Neah, nu prea cred, oameni. 

Uitându-mă peste toate aceste nume îmi vin în minte foarte multe avantaje pe care ni le oferă cauciucul, avantaje care sunt mai mult decât importante. Hai să ne gândim puțin, facem un exercițiu. Dacă n-ai mai avea curea la pantaloni, cu ce-i mai ții pe tine? Sigur stau pe tine și fără curea? Vă scriam în articolele de anul trecut cât de importantă este mașina pentru mine. Mă ajută să mă mișc dintr-o parte în alta a orașului în câteva minute. Evit toată agitația și mirosul din autobuzele publice. Cu ajutorul cui? Al cauciucului, bineînțeles. El este materialul care face ca lucrurile să se întâmple. 

SUNT CAZURI ȘI CAZURI

Apropo, știați că Thailanda este numărul unu în topul producătorilor de cauciuc natural? Nici nu-mi stă gândul la câte bacterii am fi nevoiți să luăm dacă n-am spăla geamurile cu mănușile din cauciuc. Și cât de deteriorate ar fi mâinile noastre de la atâtatea substanțe chimice și soluții pentru geamuri. Și mai este un lucru. 



Nu știu ce ne-am face, oameni buni, fără benzi transportoare făcute din cauciuc. Doar să ne gândim ce cantitate mare se transportă cu ajutorul acestora. Multinaționalele, de obicei, la noi în țară folosesc cel mai des. Iar multinaționalele reprezintă un punct sensibil. Acolo sunt angajați foarte mulți oameni. 

Știu multinațională cu aproape 500 de angajați. Și care, culmea, lucrează foarte mult cu cauciuc. Dacă n-ar exista el, din start oamenii și-ar pierde locurile de muncă. Nu ai loc de muncă, nu ai bani. Nu ai bani, nu ai cum să-ți crești copiii. Pe viitor asta înseamnă o moarte lentă, dar sigură. 

Mai adaug un singur lucru: în căutarea mea pe internet, am găsit o firmă care folosesc cauciucul ca materie primă pentru benzile de fitness, benzile transportoare (v-am spus mai sus de ele) chiar și pentru covor cauciu și se numește Elastimpex Romania. Ei sunt cei care se ocupă așa cum trebuie ca viața noastră să fie într-o permanență mișcare. 

Nu am repetat „nu știu” degeaba. L-am repetat pentru că nu știu ce am putea face fără cauciuc, pentru că nu cred că putem avea o luma așa grozavă dacă n-am mai avea astfel de lucruri prin preajmă. Nu știu. Nu cred. Nu vreau.

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2015.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu